Kto wykona projekt – jak wybrać agencje digital?

Taki ładny żółw, ale jednak żółw. Do wyścigu się nie nadaje. Nie nadaje się też do szybkiej pracy. Nie wybieraj więc ładnego żołwia, jeśli chcesz być top 3 w Google. Nie wybieraj też żołwia, do zaprojektowania strony, jeśli zależy Ci na czasie…

Przyznam szczerze, że dość rzadko zdarza mi się trafić na stronę, która została zaprojektowana w odpowiedni sposób. I rozpoczynanie wywodu w ten sposób, jest dość pobłażliwym sformułowaniem.

W czym jest problem?

Najczęstszym problemem jest znikomy nacisk na pozycjonowanie czy też przygotowanie strony tak aby była przyjazna dla użytkownika. Może wynika to z braku wiedzy, jednak to jest chyba najbardziej powszechny błąd, który dotyczy dużych i małych firm. O ile przy małych firmach jest to do zrozumienia, tak w dużych, gdzie obrót sięga kilkunastu czy kilkudziesięciu milionów wzwyż, wydaje się to wręcz niepojęte. Nie chce tutaj przytaczać znowu przykładu o tym, że może zostają wydane miliony złotych na budynek, czy wyposażenie a zaczyna się oszczędzanie na pozyskiwaniu klienta, gdyż niekoniecznie tak jest. Często to brak wiedzy właścicieli, czy też osób odpowiedzialnych za rozwój strony czy marketingu. Zainteresowanych większymi szczegółami w temacie stron, odsyłam do artykułu tutaj.

Druga sprawa, to faktyczny brak wysoko wyspecjalizowanych agencji. A przecież osoba szukająca agencji, przeważnie ma bardzo małą wiedzę o tym, czego może się spodziewać. Nawet nie przechodzi jej przez myśl, że wydając sporą sumę, może stawia tylko ładny posąg w internecie.

Jak szukać

Przede wszystkim zadawać pytania. Ale jakie to pytania, skoro sami mało wiemy? Zacznijmy od rozmowy, od sprawdzenia doświadczenia i referencji. Jednak to tylko wstęp. Zapytajmy o potencjał rozwoju, w kraju czy tez za granica. O kanały sprzedaży, o konkurencje. Możemy zapytac o doświadczenie pracowników. Oczywiście nie jest powiedziane, że ktoś będzie nam chciał udzielać niektórych informacji, ponieważ to mogą być już informacje odpłatne.

Rzecz jasna, jeśli sami nie mamy wiedzy, to w dalszym ciągu możemy zostać wprowadzeni w błąd. Więc czego nam potrzeba? Nadzoru osoby z zewnątrz, osoby która ma doświadczenie.

Doradztwo przy tworzeniu stron – Konsulting

Pewnie rzadko kto by się porwał na budowanie fabryki, magazynu czy sklepu nie mając o tym żadnej wiedzy. Zresztą Ci którzy budowali, a nie mieli tej wiedzy, wiedzą jak łatwo jest nimi manipulować, gdyż się po prostu nie znają. Wszystko co powie im firma wykonująca z zewnątrz, często przyjmują za pewnik. Mogą przekroczyć koszty, ponieważ po drodze wychodzą dodatkowe rzeczy, których nie przewidzieli.

Jednak można tego uniknąć. Tak jak w budowlance można skorzystać z usługi doradztwa, tak i przy stronach można skorzystać z takiej usługi. Zdecydowanie ułatwi nam to wybór odpowiedniej agencji, jako że osobie nadzorującej nie powinno zależeć na tym czy stronę zrobi agencja A czy B. Po prostu stawia na jak najlepsze rozwiązania i pomaga nam znaleść ludzi czy też udziela wskazówek, z jakiej firmy skorzystać, z jakich technologii, oraz na co wydawać pieniądze. Tym sposobem zostaje zrobione to co ważne, unikając tworzenia dodatkowych niepotrzebnych opcji.

Zobaczmy też jak przebiega nasza relacja,

Potencjal rozwoju, w kraju za granica, kanaly rozwoju, itp…