Taki ładny żółw, ale jednak żółw. Do wyścigu się nie nadaje. Nie nadaje się też do szybkiej pracy. Nie wybieraj więc ładnego żołwia, jeśli chcesz być top 3 w Google. Nie wybieraj też żołwia, do zaprojektowania strony, jeśli zależy Ci na czasie…
Przyznam szczerze, że dość rzadko zdarza mi się trafić na stronę, która została zaprojektowana w odpowiedni sposób. I rozpoczynanie wywodu w ten sposób, jest dość pobłażliwym sformułowaniem.
W czym jest problem?
Najczęstszym problemem jest znikomy nacisk na pozycjonowanie czy też przygotowanie strony tak aby była przyjazna dla użytkownika. Może wynika to z braku wiedzy, jednak to jest chyba najbardziej powszechny błąd, który dotyczy dużych i małych firm. O ile przy małych firmach jest to do zrozumienia, tak w dużych, gdzie obrót sięga kilkunastu czy kilkudziesięciu milionów wzwyż, wydaje się to wręcz niepojęte. Nie chce tutaj przytaczać znowu przykładu o tym, że może zostają wydane miliony złotych na budynek, czy wyposażenie a zaczyna się oszczędzanie na pozyskiwaniu klienta, gdyż niekoniecznie tak jest. Często to brak wiedzy właścicieli, czy też osób odpowiedzialnych za rozwój strony czy marketingu. Zainteresowanych większymi szczegółami w temacie stron, odsyłam do artykułu tutaj.
Druga sprawa, to faktyczny brak wysoko wyspecjalizowanych agencji. A przecież osoba szukająca agencji, przeważnie ma bardzo małą wiedzę o tym, czego może się spodziewać. Nawet nie przechodzi jej przez myśl, że wydając sporą sumę, może stawia tylko ładny posąg w internecie.
Jak szukać
Przede wszystkim zadawać pytania. Ale jakie to pytania, skoro sami mało wiemy? Zacznijmy od rozmowy, od sprawdzenia doświadczenia i referencji. Jednak to tylko wstęp. Zapytajmy o potencjał rozwoju, w kraju czy tez za granica. O kanały sprzedaży, o konkurencje. Możemy zapytac o doświadczenie pracowników. Oczywiście nie jest powiedziane, że ktoś będzie nam chciał udzielać niektórych informacji, ponieważ to mogą być już informacje odpłatne.
Rzecz jasna, jeśli sami nie mamy wiedzy, to w dalszym ciągu możemy zostać wprowadzeni w błąd. Więc czego nam potrzeba? Nadzoru osoby z zewnątrz, osoby która ma doświadczenie.
Doradztwo przy tworzeniu stron – Konsulting
Pewnie rzadko kto by się porwał na budowanie fabryki, magazynu czy sklepu nie mając o tym żadnej wiedzy. Zresztą Ci którzy budowali, a nie mieli tej wiedzy, wiedzą jak łatwo jest nimi manipulować, gdyż się po prostu nie znają. Wszystko co powie im firma wykonująca z zewnątrz, często przyjmują za pewnik. Mogą przekroczyć koszty, ponieważ po drodze wychodzą dodatkowe rzeczy, których nie przewidzieli.
Jednak można tego uniknąć. Tak jak w budowlance można skorzystać z usługi doradztwa, tak i przy stronach można skorzystać z takiej usługi. Zdecydowanie ułatwi nam to wybór odpowiedniej agencji, jako że osobie nadzorującej nie powinno zależeć na tym czy stronę zrobi agencja A czy B. Po prostu stawia na jak najlepsze rozwiązania i pomaga nam znaleść ludzi czy też udziela wskazówek, z jakiej firmy skorzystać, z jakich technologii, oraz na co wydawać pieniądze. Tym sposobem zostaje zrobione to co ważne, unikając tworzenia dodatkowych niepotrzebnych opcji.
Zobaczmy też jak przebiega nasza relacja,
Potencjal rozwoju, w kraju za granica, kanaly rozwoju, itp…